قیمت دقیق طلا نرخ سکه

اعلام قیمت طلا به روزانه و انلاین

قیمت دقیق طلا نرخ سکه

اعلام قیمت طلا به روزانه و انلاین

قیمت دقیق طلا و سکه نرخ انلاین طلا قیمت جدید و به روز طلای 18 عیار طلای 24 عیار

  • ۰
  • ۰

 

عوارض مصرف بیش از حد قهوه عربیکا:

 

از قدیم گفته‌اند که هر چیزی کمش داروست، متوسطش غذاست و زیادش سم! بنابراین درباره قهوه عربیکا برای لاغری نیز این موضوع مصداق دارد. شما باید حد میزان مصرف درست را دانسته و درباره موانع منع مصرف قهوه نیز اطلاعات داشته باشید. مصرف بیش از حد قهوه عربیکا ممکن است عوارضی را با خود به همراه داشته باشد که قصد داریم درباره آن صحبت کنیم؛ اما پیش از آن باید بدانید که آیا منع مصرف قهوه دارید یا خیر؟ اگر با خوردن قهوه دچار تهوع، استفراغ، سرگیجه، تپش قلب زیاد (تا حدی از آن طبیعی است) و معده درد می‌شوید، مصرف قهوه برای شما ضرر دارد. همچنین افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر، بیماران دارای زخم معده، بیماران مبتلا به گلوکوم، افراد با فشار خون بالا و برخی بیماران خاص کلیوی نیز تنها در صورت تایید پزشک معالج خود می‌توانند قهوه مصرف کنند.

اگر شما جزو هیچ کدام از موارد نام‌برده نیستید و به مصرف روزانه قهوه مشغولید، ابتدا بدانید که مصرف روزانه بیش از 4 فنجان قهوه برای شما توصیه نمی‌شود. مصرف بیش از حد قهوه عربیکا برای لاغری ممکن است عوارض زیر را برای همه افراد به همراه داشته باشد.

بی‌خوابی و سردرد

اولین و مهم‌ترین عارضه‌ای که ممکن است در صورت مصرف مازاد قهوه به شما دست دهد، بی‌خوابی و سر درد است. برای آن که سر درد نگیرید، باید متناسب با قهوه مصرفی روزانه، آب کافی هم بنوشید. نوشیدن آب به اندازه کافی بسیار مهم است. همچنین اثر طبیعی کافئین، از بین بردن خواب‌آلودگی و خنثی کردن هورمون ملاتونین در بدن است. به همین خاطر باید سعی کنید مصرف روزانه قهوه خود را به نیمه اول روز سوق دهید تا خللی در خواب شبانه شما ایجاد نشود. تاکید می‌کنیم که قهوه اگر به اندازه و در زمان درست مصرف شود، هیچ عوارضی برای بدن شما نخواهد داشت.

افزایش فشار خون

عامل دومی که باز هم به دلیل وجود کافئین در قهوه اتفاق می‌افتد، افزایش فشار خون است. مصرف قهوه عربیکا برای لاغری باید متناسب با تحرک و ورزش شما باشد. کافئین موجود در قهوه که باعث آزاد شدن مقادیر زیادی انرژی (افزایش متابولیسم) در بدن می‌شود، اگر با ورزش و تحرک کافی همراه نباشد، ممکن است فشار خون افراد را افزایش دهد. البته درباره افزایش فشار خون در بدن به وسیله قهوه صحبت‌های ضد و نقیض زیادی مطرح است؛ اما آنچه واضح است این است که با ورزش و تحرک کافی، این فشار خون با پمپاژ قوی‌تر قلب همراه شده و روندی طبیعی‌تر را طی خواهد کرد. در هر حال به خاطر داشته باشید که اگر دارای بیماری زمینه‌ای قلبی یا فشار خون بالا هستید، درباره مصرف قهوه و حد مجاز آن حتماً با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید.

  • ۰۲/۰۵/۱۴
  • مریم سn

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی