قیمت دقیق طلا نرخ سکه

اعلام قیمت طلا به روزانه و انلاین

قیمت دقیق طلا نرخ سکه

اعلام قیمت طلا به روزانه و انلاین

قیمت دقیق طلا و سکه نرخ انلاین طلا قیمت جدید و به روز طلای 18 عیار طلای 24 عیار

۱۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شاید برای شما سوال شده باشد که اشتباهات رایج سئوی سایت که باید از آنها اجتناب کرد چیست؟

برخی از اشتباهات رایج سئو مثل پر کردن کلمات کلیدی، ساختار ضعیف وب سایت، بک لینک های با کیفیت پایین . پیروی از بهترین شیوه ها و اجتناب از هر گونه شیوه ای که ممکن است دستورالعمل های موتورهای جستجو را نقض کند هستند که اجتناب از آن ها امری مهم در فرایند سئوی سایت شماست.

چند مورد دیگر از آن ها عبارتند از:

سرعت سایت پایین
نظرات بد در گوگل
کد تأیید «Google برای کسب‌وکار من» معیوب است.
عدم وجود صفحات خاص مکان.
محتوای تکراری
تصاویر شکسته و متون جایگزین از دست رفته.
مطالب و اطلاعات قدیمی در سایت. 
بهینه سازی وب سایت شما برای موبایل

در واقع صفحات با محتوای کم یا بدون محتوا، درک موضوع صفحه را برای موتورهای جستجو دشوار می کند و جایی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی مهم ندارند. این یک اشتباه رایج در سئو است که اغلب در صفحات محصول/خدمات اتفاق می افتد.

 

  • مریم سn
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه قهوه با قهوه جوش

طرز تهیه قهوه با انواع قهوه جوش را می توان با سایر مواد، مانند شیر و… مخلوط کرد و از آن ها ترکیبات خوشمزه ای درست کرد. قهوه را می توان با شکر شیرین کرد سپس میل کرد. اما برای کسانی که قند خون بالا دارند، برای شیرین کردن قهوه، شکر مناسب نیست و باید از عسل و… برای شیرین کردن قهوه استفاده کنند..

افرادی که با طرز تهیه قهوه آشنایی ندارند، نمی توانند قهوه را در منزل تهیه کنند، وسایل مورد نیاز قهوه را در خانه ندارند، می توانند قهوه فوری را از مغازه ها و فروشگاه ها و… خریداری کنند. قهوه فوری به شکل پودر است و در بسته های مختلف (شیشه ای، قوطی و…) قرار دارد. برای تهیه آن کافی است پودر قهوه موجود در بسته را با آب جوش در یک لیوان مخلوط کرد.

ساده‌ترین روش تهیه قهوه

افرادی که دوست دارند قهوه با کیفیت و خوشمزه میل کنند میتوانند از فروشگاه  زیپان انواع  قهوه های مرغوب را تهیه کنند.

در کافی شاپ ها و… به دلیل مهارت افراد در طرز تهیه انواع قهوه ها و به دلیل وجود دستگاه های مختلف و گران‌قیمت برای تهیه انواع قهوه مورد دلخواه مشتریان، استفاده از قهوه های مرغوب، قهوه تهیه و آماده شده خوشمزه تر و با کیفیت تر از قهوه تهیه شده در منزل می باشد.

(البته با توجه به افزایش علاقه مردم به قهوه زیاد بودن تعداد مراکز تهیه قهوه، همه آن ها معتبر نیستند و برای خرید قهوه باید به سایت اسپرسو میکر مراجعه کرد که در طرز تهیه قهوه مهارت کافی دارد و از مواد با کیفیت در قهوه استفاده می کند و هزینه دریافتی برای قهوه آماده شده متناسب با نوع و کیفیت قهوه باشد.)

قهوه را می توان در خانه با استفاده از وسایل ساده ای چون، قهوه جوش، فرنچ پرس، موکاپات و… تهیه کرد. بعضی از افراد از شیر جوش هم برای تهیه قهوه استفاده می کنند. تهیه قهوه با این روش ها بسیار آسان است و نیاز به هزینه آن چنانی ندارد.( این وسایل سبک و قابل حمل می باشد و به همین دلیل به راحتی می توان در خانه و محل کار از آن برای تهیه قهوه مورد دلخواه استفاده کرد.)

  • مریم سn
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه قهوه عربیکا روی گاز:

در یک کاسه عمیق، به ازای هر فنجان دلخواه ۱ قاشق غذاخوری قهوه عربیکا اضافه کنید، آب جوش تصفیه شده را آماده کرده و روی قهوه درون ظرف بریزید تا اشباع شود و سپس روی شعله گاز ملایم قرار دهید تا به آرامی شروع به دم کشیدن کند و بعد از اینکه عربیکا آماده شد، نوش جان نمایید.

قهوه عربی و آب را به قوری یا قابلمه اضافه کنید.

قهوه را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط ​​رو به بالا به شدت بجوشانید.

ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

قهوه را از صافی در دالا، قمقمه یا قوری صاف کنید و در کنار خرما یا شیرینی سرو کنید

.

طرز تهیه قهوه عربیکا با شیر جوش:

قهوه عربیکا با تهیه آن مشخص می شود نه قهوه خاص، می توانید از هر نوع لوبیا استفاده کنید، البته باید خیلی ریز آسیاب شوند. اگر می‌خواهید چگونه قهوه عربیکا درست کنید، بهتر است با دانه‌های قهوه تازه و خوشمزه شروع کنید.

به طور سنتی، این قهوه بدون صافی سرو می‌شود و تفاله‌های ریز آن در پایین آن قرار می‌گیرد. اضافه کردن کمی آب سرد به ته نشین شدن تفاله های قهوه در ته دیگ کمک می کند.

مراقب باشید که آخرین جرعه را ننوشید، در غیر این صورت ممکن است با یک لقمه تفاله نوشید. اگر تفاله دوست ندارید، می توانید قهوه خود را در یک صافی خوب بریزید.

می توانید هل را از قبل آسیاب شده یا به صورت غلاف کامل خریداری کنید. مانند قهوه، قوی ترین طعم را از هل تازه آسیاب شده دریافت خواهید کرد و می توانید دانه های قهوه و غلاف هل را با هم یا جداگانه آسیاب کنید. اما نگران نباشید – هل از قبل آسیاب شده نیز خوشمزه است، و این چیزی است که ما برای این راهنما استفاده کردیم.

قهوه جوش بریکی را راه اندازی کنید.

اولین قدم در تهیه قهوه عربی، راه اندازی قهوه جوش است. آب و شکر (در صورت تمایل) را در تابه یا بریکی بریزید روی حرارت متوسط ​​بگذارید تا بجوشد.

قهوه و هل را اضافه کنید.

وقتی آبتان به جوش آمد، قهوه آسیاب شده و هل را با دقت اضافه کنید.

به جوش برگردانید.

نزدیک باشید، زیرا این به سرعت اتفاق می افتد.

 وقتی مخلوط کف کرد، برای مدت کوتاهی آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کف آن فروکش کند.

بریکی را روی حرارت برگردانید و اجازه دهید مخلوط دوباره کف کند. سپس آن را بردارید و بگذارید کف ته نشین شود. این کار را حداقل دو بار انجام دهید تا به بافت فوم مناسب برسید.

سرو کنید و لذت ببرید.

قهوه عربیکا شما اکنون آماده نوشیدن است! آن را با احتیاط در فنجان های کوچک یا قافی برای سرو بریزید. در صورت تمایل از صافی استفاده کنید.

تهیه انواع قهوه عمده و بسته بندی شده 

  • مریم سn
  • ۰
  • ۰

مشخصات  دانه قهوه عربیکا :     

نوع :عربیکا

میزان روست : مدیوم

اسیدیته : خیلی زیاد

کافئین : متوسط

تلخی : کم

آروما : بسیار زیاد

بادی : کم

افترتیست : میوه و تنباکو

 

دانه قهوه عربیکا کلمبیا که به صورت مدیوم رُست شده دارای طعم منحصر به فرد قهوه آمریکای جنوبی است.

با نوشیدن یک فنجان از این قهوه ، متوجه طعم خاص این قهوه که منحصر به قهوه ی کلمبیایی است می شوید.

دانه قهوه عربیکا دارای عطر و بوی بسیار زیاد و کافئین متوسط و ترشی زیاد و خاص است.

از دانه  قهوه های کلمبیا در بیشتر ترکیبات قهوه های دنیا استفاده میشود.

  • مریم سn
  • ۰
  • ۰

بسیاری از محققان در دهه‌های 1970 تا 1980 از مصرف قهوه و توصیه آن به مردم هراس داشتند؛ چرا که فکر می‌کردند خوردن آن می‌تواند سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. اما با گذشت زمان، جامعه تحقیقاتی به درک عمیق‌تر و غنی‌تری از این نوشیدنی رسیدند و خاصیت آنتی اکسیدانی آن را کشف کردند. به علاوه، متوجه شدند که قهوه دارای ترکیباتی است که از آسیب رسیدن به سلول‌ها جلوگیری کرده و یا احتمال آسیب را به حداقل می‌رساند. رژیم قهوه رژیم چندان پیچیده‌ای نیست و اولین بار در کتابی با عنوان عاشقان رژیم قهوه (The Coffee Lover’s Diet) توسط دکتر باب آرنوت به شهرت رسید. این پزشک حاذق در کتاب خود به طور مفصل توضیح داده است که نوشیدن حداقل سه فنجان قهوه در طول روز می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌ها و چربی‌سوزی در روند کاهش وزن کمک کند. به اعتقاد باب مصرف این میزان قهوه، متابولیسم و عملکرد قلب و عروق را افزایش داده و در کاهش وزن موثر است.

 

قهوه چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟ قهوه از جنبه‌های مختلف بر متابولیسم و اشتها تاثیر می‌گذارد: این نوشیدنی فوق العاده علاوه بر بالا بردن انرژی شما در زمان تمرین، متابولیسم بدنی شما را بالا برده و از این طریق به کاهش وزن کمک می‌کند. نوشیدن قهوه سیاه، حداقل 30 دقیقه قبل از انجام تمرینات ورزشی به کاهش سریع‌تر چربی‌ها و از دست دادن انرژی شما از طریق تعریق کمک می‌کند. از طرفی، یکی از قوانین بسیار مهم برای رسیدن به کاهش وزن این است که بتوانید در مقایسه با قبل، کالری کمتری دریافت کنید و کالری بیشتری بسوزانید. علاوه برتاثیر قهوه بر لاغری و کاهش اشتها، مصرف آن به هضم و تخلیه معده نیز کمک می‌کند. علاوه براین، اگر شما قبل از خوردن غذا، یک فنجان قهوه میل کنید، احساس سیری زیادی را تجربه خواهید کرد که همین موضوع اشتهای شما را نسبت به خوردن وعده مورد نظرتان کاهش می‌دهد. همچنین، قهوه سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که به از بین بردن رادیکال‌های آزاد (اتم‌های ناپایداری که مسئول تجمع چربی‌ها هستند) و بازسازی سلول‌های جدید کمک می‌کند. علاوه براین، پلی فنول موجود در قهوه یک آنتی اکسیدان بسیار موثر در فرآیند کاهش وزن است.

برای لاغری و کاهش وزن خوردن چه نوع قهوه‌ای مناسب است؟ براساس تحقیقات به دست آمده، در کنار رژیم غذایی برای رسیدن به یک تناسب اندام ایده‌آل و هضم چربی‌ها بهتر است از قهوه سیاه یا قهوه سبز استفاده کنید. همچنین، اگر دوست دارید می‌توانید به آن‌ها مقداری شیر اضافه کرده و بعد از آن نوش جان کنید. البته حواس‌تان باشد که برای جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی و یا سایر عوارض ناشی از مصرف کافئین، بهتر است که حداکثر 2 الی 3 فنجان را در طول روز میل کنید. لازم به ذکر است که دانه قهوه در طبیعت به یک صورت وجود دارد. اما براساس بسته بندی و نوع فرآوری به انواع قهوه اسپرسو، ترک، عربیکا و.. تقسیم می‌شود..

خرید قهوه عمده 

  • مریم سn
  • ۰
  • ۰

 

عوارض مصرف بیش از حد قهوه عربیکا:

 

از قدیم گفته‌اند که هر چیزی کمش داروست، متوسطش غذاست و زیادش سم! بنابراین درباره قهوه عربیکا برای لاغری نیز این موضوع مصداق دارد. شما باید حد میزان مصرف درست را دانسته و درباره موانع منع مصرف قهوه نیز اطلاعات داشته باشید. مصرف بیش از حد قهوه عربیکا ممکن است عوارضی را با خود به همراه داشته باشد که قصد داریم درباره آن صحبت کنیم؛ اما پیش از آن باید بدانید که آیا منع مصرف قهوه دارید یا خیر؟ اگر با خوردن قهوه دچار تهوع، استفراغ، سرگیجه، تپش قلب زیاد (تا حدی از آن طبیعی است) و معده درد می‌شوید، مصرف قهوه برای شما ضرر دارد. همچنین افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر، بیماران دارای زخم معده، بیماران مبتلا به گلوکوم، افراد با فشار خون بالا و برخی بیماران خاص کلیوی نیز تنها در صورت تایید پزشک معالج خود می‌توانند قهوه مصرف کنند.

اگر شما جزو هیچ کدام از موارد نام‌برده نیستید و به مصرف روزانه قهوه مشغولید، ابتدا بدانید که مصرف روزانه بیش از 4 فنجان قهوه برای شما توصیه نمی‌شود. مصرف بیش از حد قهوه عربیکا برای لاغری ممکن است عوارض زیر را برای همه افراد به همراه داشته باشد.

بی‌خوابی و سردرد

اولین و مهم‌ترین عارضه‌ای که ممکن است در صورت مصرف مازاد قهوه به شما دست دهد، بی‌خوابی و سر درد است. برای آن که سر درد نگیرید، باید متناسب با قهوه مصرفی روزانه، آب کافی هم بنوشید. نوشیدن آب به اندازه کافی بسیار مهم است. همچنین اثر طبیعی کافئین، از بین بردن خواب‌آلودگی و خنثی کردن هورمون ملاتونین در بدن است. به همین خاطر باید سعی کنید مصرف روزانه قهوه خود را به نیمه اول روز سوق دهید تا خللی در خواب شبانه شما ایجاد نشود. تاکید می‌کنیم که قهوه اگر به اندازه و در زمان درست مصرف شود، هیچ عوارضی برای بدن شما نخواهد داشت.

افزایش فشار خون

عامل دومی که باز هم به دلیل وجود کافئین در قهوه اتفاق می‌افتد، افزایش فشار خون است. مصرف قهوه عربیکا برای لاغری باید متناسب با تحرک و ورزش شما باشد. کافئین موجود در قهوه که باعث آزاد شدن مقادیر زیادی انرژی (افزایش متابولیسم) در بدن می‌شود، اگر با ورزش و تحرک کافی همراه نباشد، ممکن است فشار خون افراد را افزایش دهد. البته درباره افزایش فشار خون در بدن به وسیله قهوه صحبت‌های ضد و نقیض زیادی مطرح است؛ اما آنچه واضح است این است که با ورزش و تحرک کافی، این فشار خون با پمپاژ قوی‌تر قلب همراه شده و روندی طبیعی‌تر را طی خواهد کرد. در هر حال به خاطر داشته باشید که اگر دارای بیماری زمینه‌ای قلبی یا فشار خون بالا هستید، درباره مصرف قهوه و حد مجاز آن حتماً با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید.

  • مریم سn
  • ۰
  • ۰

آیا قهوه عربیکا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

پیش از این بارها درباره خواص قهوه برای لاغری صحبت به میان آورده‌ایم و درباره چگونگی تاثیر آن نیز صحبت کرده‌ایم. قهوه رست شده یا همان قهوه سیاه حاوی مقادیر قابل توجهی کافئین است که سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و اگر در این حین افراد فعالیت بدنی خود را نیز افزایش دهند، میزان سوخت کالری در آن‌ها می‌تواند تا 150% افزایش یابد. به این ترتیب می‌توان به سادگی نتیجه گرفت که در هر صورت دو ماده ارزشمند موجود در قهوه یعنی اسید کلروژنیک و کافئین، تاثیرات خود را برای لاغری خواهند داشت.

همانطور که می‌دانید، بدون تغییر عادات غذایی و تحرک کافی، کاهش وزن در هر صورت خیال خامی بیش نخواهد بود. اما برای کسانی که رژیم غذایی و ورزش را جهت کاهش وزن رعایت می‌کنند، قهوه می‌تواند یک تسریع‌کننده مطمئن باشد. در واقع تاثیرات قهوه بر روی لاغری تنها زمانی کمک کننده خواهد بود که شروط اصلی کاهی وزن در حال رعایت کردن باشند. حال آن که این تاثیرات در قهوه‌های مختلف چقدر باشد، بستگی به میزان کافئین و اسید کلروژنیک در قهوه دارد. تاثیر قهوه سیاه عربیکا برای لاغری نیز طبیعتاً به همین موضوع بستگی خواهد داشت و در اینجا درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد:

کاهنده اشتها

خوردن روزانه یک الی دو فنجان قهوه عربیکای سیاه (بخصوص نیم ساعت پیش از وعده‌های غذایی) می‌تواند تا 20% از اشتهای شما را کم کند و کالری ورودی بدن شما را به این ترتیب کاهش دهد. بنابراین مبنای اول کاهش وزن یعنی کنترل کالری ورودی به هنگام خوردن غذا تا حدودی از این روش تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

افزایش دهنده سوخت و ساز بدن

قهوه عربیکا نیز دارای اسید کلروژنیک و کافئین است و می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد. افزایش سوخت و ساز به معنای تامین مبنای دوم کاهش وزن یعنی بالا بردن میزان سوخت کالری است. بنابراین اگر افراد بخواهند با رژیم غذایی و فعالیت بدنی نسبت به لاغر شدن اقدام کنند، نوشیدن قهوه سیاه عربیکا برای لاغری از دو سو مفید است. هم می‌تواند اشتها را کاهش دهد و میزان ورودی کالری را کم کند و هم می‌تواند متابولیسم را بالا برده و سوخت کالری را بیشتر کند

  • مریم سn
  • ۰
  • ۰

ویژگی قهوه عربیکا:

این گونه قهوه به دلیل گرده افشانی زیادی که دارد در طول سال ها خود را ثابت نگه داشته است و تغییر چندانی در دانه هایش رخ نداده است.

به عبارتی می توان گفت پر ثبات ترین نوع قهوه می باشد و با اولین میوه درخت قهوه که کشف شد تفاوتی ندارد.

این نوع قهوه نسبت به سایر نژاد های قهوه ، از تلخی کمتری برخوردار است ، حتی اگه رست دارکی از این قهوه داشته باشید.

قهوه عربیکا نسبت به سایر گونه های قهوه از کافئین کمتری برخوردار است که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم.

 

مزایای قهوه عربیکا :

قهوه عربیکا به دلیل طعم بی نظیر و فوق العاده ای که دارد، مناسب درست کردن قهوه یخی است

عربیکا نسبت به سایر انواع قهوه، کافئین کمتری دارد که باعث آرامش میشود

به دلیل دارا بودن کافئین باعث کاهش وزن و لاغری میشود

دانه های عربیکا دارای مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که برای پیشگیری از سرطان مفید می باشد

 

معایب قهوه عربیکا:       

قیمت گرانتر نسبت به بقیه محصولات

آسیب پذیری در مقابل آفات

نسبت به دانه های ربوستا قند و چربی بیشتری دارد

اسیدیته کمتر نسبت به بقیه قهوه ها

  • مریم سn
  • ۰
  • ۰

پراکندگی و زیستگاه

بومی ارتفاعات جنوب غربی اتیوپی[8]، امروزه Coffea arabica در ده‌ها کشور بین استوایی برج جدی و استوایی سرطان رشد می‌کند.[9] معمولاً به عنوان درختچه زیرزمینی استفاده می شود. همچنین از فلات بوما در سودان جنوبی کشف شده است. Coffea Arabica نیز در کوه Marsabit در شمال کنیا یافت می شود، اما مشخص نیست که آیا این یک رویداد واقعاً بومی یا طبیعی است. مطالعات اخیر از طبیعی شدن آن حمایت می کند.[10][11] این گونه به طور گسترده در مناطق خارج از سرزمین مادری خود، در بسیاری از مناطق آفریقا، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی، هند، چین و جزایر مختلف در دریای کارائیب و اقیانوس آرام طبیعی شده است..[12]

درخت قهوه برای اولین بار در سال 1813 به هاوایی آورده شد و در حدود سال 1850 به طور گسترده رشد کرد.[13] قبلاً به طور گسترده‌تری نسبت به حال حاضر رشد می‌کرد، به ویژه در کونا، [13] و پس از کشت در بسیاری از مناطق باقی می‌ماند. در برخی از دره ها علف هرز بسیار مهاجم است.[14] در ذخایر جنگلی Udawattakele و Gannoruwa در نزدیکی کندی، سریلانکا، درختچه های قهوه نیز یک گونه مهاجم مشکل ساز هستند..[15]

قهوه در کوئینزلند و نیو ساوت ولز استرالیا تولید شده است که از دهه 1980 و 90 شروع شده است.[16] سازمان مدیریت مناطق استوایی مرطوب، Coffea arabica را به دلیل تهاجم آن در مناطق غیرکشاورزی به عنوان یک علف هرز محیطی برای جنوب شرقی کوئینزلند طبقه بندی کرده است.

 

  • مریم سn
  • ۰
  • ۰

لیزر موهای زائد یک روش درمانی است که برای کاهش و کنترل رشد موهای زائد در مناطق مختلف بدن استفاده می‌شود. این فرایند با استفاده از نور لیزر با طول موج خاص، موهای زائد را هدف قرار می‌دهد و آنها را از طریق تولید حرارت تخریب می‌کند.

 

در جریان جلسات لیزر موهای زائد در کلینیک پوست ومو شیوا ، نور لیزر به پوست انتقال می‌یابد و توسط ماده رنگدانه مو به نام ملانین جذب می‌شود. سپس، انرژی لیزر به حرارت تبدیل می‌شود که به ساقه و ریشه مو انتقال می‌یابد و باعث تخریب آنها می‌شود. با ادامه جلسات لیزر، رشد موها کاهش می‌یابد و موهای جدید با سرعت و ضخامت کمتری رشد خواهند کرد.

 

مزایای لیزر موهای زائد شامل موارد زیر می‌شود:

- کاهش دائمی رشد موهای زائد: با انجام جلسات مکرر، می‌توان رشد موهای زائد را به طور دائمی کاهش داد.

- سرعت و آسانی: لیزر موهای زائد امکان پوشش سریع مناطق بزرگ بدن را فراهم می‌کند و به طور کلی سرعت بالایی دارد.

- دقت: لیزر موهای زائد توانایی دارد موهای زائد را در مناطق خاص و دقیق هدف قرار دهد، بدون آسیب رساندن به پوست اطراف.

- کمترین عوارض جانبی: با رعایت دستورات پس از درمان و مراقبت مناسب از پوست، خطر عوارض جانبی احتمالی مانند التهاب، التهاب موهای زائد و لکه‌های پوستی کاهش می‌یابد.

 

مهم است که لیزر موهای زائد توسط پزشکان یا تکنسین‌های متخصص واجد تجربه انجام شود. انتخاب یک مرکز معتبر و مطمئن با تجهیزات لیزر معتبر و استفاده از پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی مهم است. همچنین، قبل از آغاز درمان لیزر موهای زائد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا وضعیت پوست و موهای شما ارزیابی شود و برنامه درمانی مناسب تعیین شود.

  • مریم سn